hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| همراهی مردم مهمترین رکن در کاهش ابتلا به بیماری کرونا است

قم| همراهی مردم مهمترین رکن در کاهش ابتلا به بیماری کرونا است

استاندار قم با اشاره به مصوبه بازگشایی مشاغل کم خطر بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت گفت: همراهی مردم مهمترین رکن در کاهش ابتلا به بیماری کرونا است.
به گزارش رویداد ایران_قم،بهرام سرمست در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا  که به صورت ویدئو کنفرانس و به ریاست رئیس محترم جمهور  در مصاحبه با صدا و سیمای مرکز قم طی سخنانی با اشاره به بحث های صورت گرفته در این جلسه در رابطه با طرح فاصله گذاری هوشمند گفت: همراهی مردم مهمترین رکن در اجرای این طرح است.

استاندار قم با بیان اینکه در خصوص بازگشایی مشاغل کم خطر مجوزهایی از سوی دولت صادر شده است افزود: اصنافی که دارای شرایط بازگشایی هستند بایستی در سامانه ی وزارت بهداشت ثبت نام نموده و مجوز لازم را کسب کنند.

وی با بیان اینکه طی هفته ی جاری به کسبه فرصت داده می شود تا در این سامانه ثبت نام کنند ادامه داد: مشاغل مختلف در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی مورد ارزیابی و نظارت  قرار می گیرند.

سرمست با تاکید به تداوم تعطیلی مشاغل پرخطر خاطرنشان کرد: در جلسات آتی در مورد این مشاغل بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

سرمست خاطرنشان کرد: در خصوص حمل و نقل نیز وسایط نقلیه عمومی بایستی به صورت مداوم ضدعفونی شده و مراقبت های لازم برای رعایت فاصله مسافرین و موارد بهداشتی  از سوی ناوگان حمل و نقل صورت پذیرد.

وی همچنین با بیان اینکه وزارت بهداشت در برنامه های خود نسبت به تست افراد و ادامه ی طرح بسیج ملی اقدام خواهد کرد تصریح کرد: افراد مبتلا و در معرض، بر اساس این طرح مشخص خواهند شد و این امر موجب تضمین تردد ایمن سایر شهروندان خواهد بود.

استاندار قم همچنین از تمدید سه ماهه  تا شش ماهه نگهداری معتادین متجاهر در مراکز نگهداری خبر داد و  در پایان تاکید نمود :  مصوبه قبلی ستاد در رابطه ممنوعیت افراد غیر بومی و غیر ساکن به شهر قم همچنان تا پایان ماه جاری اعمال خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد